woensdag 19 september 2018

Geen Lidl in voormalig Rabobank-gebouw Dorrestein

D66 heeft kennis genomen van het feit dat er geen Lidl komt in het voormalig Rabobank-gebouw in Dorrestein. Wij hebben vernomen dat er overeenstemming is bereikt over het ontwikkelen van een gezondheidscentrum en appartementen en dat is een goede zaak.
We vinden het wel jammer dat dit betekent dat er voorlopig geen discountersupermarkt in Nieuwerkerk komt. Daar was  en is bij veel bewoners wel behoefte aan.
Voor ons is de ruimtelijke inpassing van een discountersupermarkt echter wel essentieel. We hebben daarom ook wijzigingen aan laten brengen  in de eerder, in de gemeenteraad besproken, nota van uitgangspunten die beter rekening houden met onder andere de verkeersveiligheid en de kwaliteit van wonen. Het lijkt er nu op dat Lidl mede daarom nu heeft gekozen haar plannen op deze locatie niet door te zetten.
D66 is blij voor de omwonenden dat er nu een invulling lijkt te komen die beter past bij hun wensen.
D66 blijft open staan voor plannen voor een discountersupermarkt op een andere locatie. Hierbij zullen we elk voorstel beoordelen op o.a. de ruimtelijke kwaliteit.